Οι άγνωστοι πίνακες του Ουίνστον Τσώρτσιλ με θέμα τον Παρθενώνα και οι επισκέψεις του στην Ακρόπολη όπου δεν τον αναγνώρισαν οι φύλακες

13 Ιανουαρίου του 1927. Αγγλική μοίρα καταπλέει στον όρμο του Νέου Φαλήρου. Σε ένα από τα πλοία της επέβαινε ο τότε υπουργός του Αγγλικού Θησαυροφυλακείου της Μεγάλης Βρετανίας, Λόρδος Ουίνστον Τσώρτσιλ. Εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης τον υποδέχθηκε ο υπουργός Εξωτερικών, Λαγουδάκης,  ο οποίος μάλιστα πρότεινε στον Τσώρτσιλ παράθεση δείπνου για το βράδυ της ίδιας ημέρας. Ο Τσώρτσιλ ευχαρίστησε τον υπουργό Εξωτερικών, ωστόσο του είπε ότι δεν θα ήταν δυνατόν να παραστεί καθώς το απόγευμα της ίδιας ημέρας θα αναχωρούσε για το Μπρίντιζι.

Ο σκοπός της επίσκεψης του Τσώρτσιλ ήταν ένας και μοναδικός. Να επισκεφθεί την Ακρόπολη προκειμένου να την αποτυπώσει σε πίνακα ζωγραφικής. Στις 11.30 αποβιβάστηκε στην εξέδρα του Νέου Φαλήρου συνοδευόμενος από τον αδελφό του Τζακ Τσώρτσιλ, τον γιο του, τον ιδιαίτερο γραμματέα του και έναν ακόλουθο. Ως ξεναγός του από ελληνικής πλευράς ορίστηκε ο αρχαιολόγος Οικονόμου. Όμως το αυτοκίνητο που είχε στείλει το υπουργείο Εξωτερικών για τη μετακίνηση του Τσώρτσιλ και της συνοδείας του δεν είχε φτάσει για να τους παραλάβει και καθώς ο Τσώρτσιλ βιαζόταν να επισκεφθεί την Ακρόπολη, ζήτησε την βοήθεια από τον Ανθυπομοίραρχο Γιαλουράκο για να εξασφαλιστεί μετακίνηση προς την Αθήνα. Ο Ανθυπομοίραρχος οδήγησε τον Τσώρτσιλ με την συνοδεία του μπροστά από το ξενοδοχείο ΑΚΤΑΙΟΝ όπου υπήρχε σταθμός αυτοκινήτων δημοσίας χρήσεως. Εκεί μίσθωσαν μια κάντιλακ, όπου συμφωνήθηκε εκ των προτέρων να καταβληθεί στον οδηγό το ποσό των 150 δραχμών, σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο που είχε εκδοθεί με αστυνομική διάταξη.

Ο Τσώρτσιλ ήταν γενικά βιαστικός και ήθελε να τελειώνει με τις εθιμοτυπικές διαδικασίες καθώς επιθυμούσε ιδιαιτέρως να αποτυπώσει τον Παρθενώνα σε καμβά. Καταγινόταν με την ζωγραφική και ο Παρθενώνας ήταν ένα από τα τοπία που ήθελε να αποτυπώσει. Ο Τσώρτσιλ εξομολογήθηκε ότι ήταν η τρίτη φορά που επισκεπτόταν τον Παρθενώνα. Χωρίς να αναφέρει πότε ήταν η πρώτη φορά της επίσκεψής του, ανέφερε ότι η δεύτερη φορά ήταν το 1913 που είχε ενδιαφερθεί για τις αναστηλώσεις στην αριστερή πλευρά των Προπυλαίων. Παρά λοιπόν ότι η επίσκεψη στην Ακρόπολη γινόταν για τρίτη φορά, έδειξε και πάλι εντυπωσιασμένος διότι επιτέλους θα τον ζωγράφιζε! Κάθισε μπροστά του και θαύμαζε για ώρα την πρόσοψή του και ρώτησε για τους πεσμένους κίονες για το κατά πόσο ήταν δυνατή η αναστύλωσή τους. Του εξήγησαν ότι υπήρχε έριδα μεταξύ των συνηγόρων και των πολέμιων της αναστήλωσης και τότε ο Τσώρτσιλ δήλωσε: «Αυτά τα πράγματα ήταν όρθια στην καλή τους εποχή. Έπειτα καταστράφηκαν. Δεν βρίσκω για ποιο λόγο πρέπει να τα αφήσουμε έτσι όπως είναι πεσμένα και να μην τα βάλουμε στη θέση τους». Ζήτησε να λάβει πληροφορίες από τον ξεναγό περί του τρόπου διεξαγωγής των εργασιών. Στο μεταξύ είχαν στηθεί τα σύνεργα της ζωγραφικής, η παλέτα, το τελάρο και μια άσπρη ποδιά.

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/oi-agnostoi-pinakes-toy-oyinston-tsortsil-me-thema-ton-parthenona-oi-treis-episkepseis-stin-akropoli/