Οι έντυπες καταχωρήσεις τσιγάρων τη δεκαετία του ’80. Τα φίλτρα που «αναπνέουν» και «η 4η απόλαυση»

Ήταν αρχές της δεκαετίας του ’80 και οι έντυπες διαφημίσεις αποτελούσαν αναπόσπαστο κομμάτι των καθημερινών εφημερίδων. Πέρα από τις εταιρίες αυτοκινητοβιομηχανιών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών, τα τουριστικά γραφεία και τα είδη ρουχισμού και καλλωπισμού, μία κατηγορία που δέσποζε στις καταχωρήσεις εφημερίδων, ήταν και οι εταιρείες καπνοβιομηχανίας.

Σήμα κατατεθέν της εκάστοτε καπνοβιομηχανίας για την προσέλκυση του αναγνωστικού κοινού ήταν η χρησιμοθηρική χρήση της γλώσσας και η χρήση εντυπωσιακών λέξεων ή φράσεων. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πρωτότυπης και καινοτόμου διαφημιστικής φρασεολογίας ήταν αυτό της εταιρίας Καρέλια, του πρώτου εξαγωγέα τσιγάρων της Ελλάδας που μετρά πάνω από 15 δισεκατομμύρια πωλήσεις τσιγάρων: «Με το Καρέλια Φίλτρο έχετε γούστο! Και το γούστο σας έχει τσιγάρο! Καρέλια Φίλτρο! Γούστο μου και τσιγάρο μου!».

Μία άλλη εταιρία παραγωγής και εμπορίας τσιγάρων με έτος ίδρυσης το 1975, η ΣΕΚΑΠ, διαφήμιζε ότι είχε καταφέρει να συνδυάσει δύο ιδιότητες, που μέχρι τότε ήταν αδύνατο να συνδυαστούν, με το σλόγκαν: «Επιτέλους. Το ελαφρύ τσιγάρο βρήκε τη γεύση του. ΣΕΚΑΠ Special. Επειδή υπάρχει καλός ελληνικός καπνός. Τώρα αξίζει ν’ αλλάξεις μάρκα».

Παράλληλα, από την ίδια καπνοβιομηχανία κυκλοφορούσαν και τα τσιγάρα Σιρόκο, που περιείχαν τριπλό φίλτρο και χαρακτήριζαν το κάπνισμά τους ως την «4η απόλαυση».

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/oi-entypes-katachoriseis-tsigaron-ti-dekaetia-toy-80-ta-filtra-poy-anapneoyn-kai-quot-i-4i-apolaysi-quot/