Σχολή Γονέων από τον Δήμο Παπάγου – Χολαργού

Ο Δήμος Παπάγου – Χολαργού σε συνεργασία με την κα Ελένη Λαζαράτου, Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής (Αιγινήτειο Νοσοκομείο,  Α’ Ψυχιατρική Κλινική, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών), διοργανώνουν Σχολές Γονέων, από την Τετάρτη τις 10 Οκτωβρίου, στην αίθουσα «Μ. Μερκούρη» του Δημαρχείου Παπάγου – Χολαργού.

Έχουν προγραμματιστεί 6 δίωρες μηνιαίες βιωματικές συναντήσεις. Την πρώτη ώρα θα γίνεται μια θεωρητική παρουσίαση και  στη συνέχεια  οι γονείς θα μπορούν να εκφράζουν τις απόψεις τους και να συζητούν θέματα, που τους απασχολούν.

Κάθε συμμετέχων μπορεί να επιλέξει τον αριθμό των συναντήσεων που θέλει να παρακολουθήσει, ανάλογα με την ηλικία του παιδιού του και τα θέματα που τον ενδιαφέρουν.

Οι αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές, είτε ηλεκτρονικά στο email: info@dpapxol.gov.gr είτε στο γραφείο της Αντιδημάρχου Παιδείας και Κοινωνικής Πολιτικής, κας Μαρίας Αθανασάκου – Μουντάκη (213 2002831-93 ώρες 09:00 έως 14:00), από σήμερα έως και την συμπλήρωση των τμημάτων, τα οποία θα είναι 25μελή.

Επίσης οι αιτήσεις θα πρέπει να γίνουν εκ των προτέρων για όλο τον κύκλο και θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας. Μπορούν να δηλωθούν περισσότεροι από έναν κύκλο συζητήσεων.

 

Τα   θέματα που θα συζητηθούν είναι τα κάτωθι:

  1. Σχολική ηλικία Ι – 10 Οκτωβρίου & ώρες 18:30 έως 20:30

Το παιδί σχολικής ηλικίας έχει ολοκληρώσει  την  αναπτυξιακή του πορεία  και έχει εσωτερικεύσει τις απαγορεύσεις. Οι σχέσεις με τους γονείς αλλάζουν. Το σχολείο του προσφέρει την δυνατότητα  κοινωνικοποίησης και μπορεί να κάνει  αυτόνομες σχέσεις με φίλους.   Οι παιδικοί φόβοι , φυσιολογικοί στην νηπιακή ηλικία,  αν συνεχίσουν μπορεί να εμποδίσουν το παιδί στις καθημερινές του δραστηριότητες και στη φοίτηση του (σχολική φοβία). Θα συζητηθούν επίσης προβλήματα συμπεριφοράς όπως η Υπερκινητικότητα, -Διάσπαση Προσοχής , τα τίκς  και η συστηματική ανυπακοή.

 

  1. Σχολική ηλικία ΙΙ (μαθησιακά προβλήματα) – 7 Νοεμβρίου & ώρες 18:30 έως 20:30

Οι μαθησιακές διαταραχές  εκδηλώνονται στην αρχή της σχολικής φοίτησης  και επηρεάζουν με ποικίλους τρόπους την αναπτυσσόμενη προσωπικότητα του παιδιού. Η αιτιολογία τους δεν έχει πλήρως διευκρινιστεί αλλά συχνά διαπιστώνονται εξελικτικές – αναπτυξιακές δυσλειτουργίες σε κρίσιμους τομείς των γνωσιακών διαδικασιών. Θα παρουσιαστούν οι κυριότερες μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσαριθμησία)  και θα συζητηθούν οι τρόποι αντιμετώπισής τους.

 

  1. Παιδιά σε ιδιαίτερες συνθήκες – 5 Δεκεμβρίου & ώρες 18:30 έως 20:30

Οι  σύγχρονες κοινωνικές αλλαγές και αρνητικά γεγονότα ζωής έχουν σαν αποτέλεσμα πολλά παιδιά να μην μεγαλώνουν σε παραδοσιακού τύπου οικογένειες ή να αντιμετωπίζουν ιδιαίτερη ψυχολογική επιβάρυνση. Θα αναφερθούμε στα υιοθετημένα παιδιά , στα παιδιά που γεννήθηκαν με εξωσωματική και σε εκείνα που ζουν σε μονογονεϊκές οικογένειες ή οικογένειες ομοφυλόφιλων γονέων. Θα συζητήσουμε στον τρόπο με τον οποίο το παιδί μπορεί να βιώσει το διαζύγιο ή  τον θάνατο ενός  αγαπημένου προσώπου.  Επίσης στον τρόπο με το οποίο μπορεί να αντιμετωπίσει ψυχοπιεστικά γεγονότα όπως το bullying στα πλαίσια του σχολείου.

 

  1. Εφηβεία – 9 Ιανουαρίου & ώρες 18:30 έως 20:30

Ως εφηβεία ορίζεται το χρονικό διάστημα το οποίο ξεκινάει με την εμφάνιση των σωματικών αλλαγών της ήβης που συνοδεύονται  από χαρακτηριστικές  ψυχολογικές διεργασίες και καταλήγει στην ενηλικίωση του ατόμου.  Σ’ αυτή την περίοδο υπάρχει μια έντονη αλλαγή της της εικόνας εαυτού που σπρώχνει τον έφηβο στην αναζήτηση μιας νέας ταυτότητας  και σε ορισμένες περιπτώσεις συγκρουσιακών καταστάσεων οδηγεί σε παθολογικές εκφράσεις.  Θα συζητηθούν οι διαταραχές διατροφής ( ανορεξία, βουλιμία), ο αυτό-τραυματισμός   και οι  εξαρτήσεις από τις ουσίες και το internet.

 

  1. Βρεφική ηλικία – 6 Φεβρουαρίου & ώρες 18:30 έως 20:30

Θα παρουσιαστούν οι πρώιμες ικανότητες  του βρέφους,  αισθητηριακές (όραση, ακοή, όσφρηση, γεύση), κινητικές και φωνητικές που το καθιστούν ενεργό συνομιλητή στη σχέση με τη μητέρα.  Θα συζητηθούν οι ανακατατάξεις στο ψυχισμό των γονέων για να υποδεχθούν το βρέφος ,  η πρωταρχική σχέση με την μητέρα και η αλληλεπίδραση του βρέφους με τον πατέρα.  Τέλος θα αναφερθούν πιθανά προβλήματα αυτής της ηλικίας όπως η ανορεξία και η αυπνία του βρέφους.

 

  1. Προσχολική ηλικία – 6 Μαρτίου & ώρες 18:30 έως 20:30

Θα  αναφερθούν  τα φυσιολογικά ορόσημα κατάκτησης ομιλίας, κινητικών δεξιοτήτων και ελέγχου των σφικτήρων , καθώς και η ψυχοσυναισθηματική  ανάπτυξη που αντιστοιχεί  σ ’αυτή την ηλικία.  Θα παρουσιαστούν οι  Ειδικές  Αναπτυξιακές διαταραχές του Λόγου και του Κινητικού Συντονισμού και οι διαταραχές ελέγχου των σφικτήρων, έτσι ώστε οι γονείς να μπορούν να τις αναγνωρίζουν. Θα συζητηθεί το άγχος αποχωρισμού  που παρουσιάζουν φυσιολογικά τα νήπια γύρω στα 2- 2,5 έτη καθώς και κάποιες συμπεριφορές αυτονόμησης , που προβληματίζουν τους γονείς.

 

Η κα Ελένη Λαζαράτου αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.  Η μετεκπαίδευση και η άσκηση της ειδικότητας της έγινε στη Γαλλία όπου παρέμεινε επί οκταετία και όπου έλαβε θέση βοηθού καθηγητού στο Πανεπιστήμιο Pierre et Marie Curie, Paris VI.

Στον εκπαιδευτικό-διδακτικό τομέα η δραστηριότητα της εκτείνεται σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο των φοιτητών της Ιατρικής και των ειδικευομένων γιατρών, καθώς και των σπουδαστών άλλων επαγγελμάτων υγείας.   Σε ερευνητικό επίπεδο έχει συμμετάσχει σε πολυκεντρικά διεθνή ερευνητικά προγράμματα που αφορούν την παιδοψυχιατρική.  Οι δημοσιεύσεις της περιλαμβάνουν 46 ξενόγλωσσα άρθρα, 65 ελληνικά και  72 κεφάλαια σε βιβλία.  Είναι επίσης  συγγραφέας δύο βιβλίων στη Γαλλική γλώσσα  και τεσσάρων στην Ελληνική, ένα εκ των οποίων πραγματεύεται τις σχέσεις γονέων παιδιών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here