Πέντε γερμανικές πόλεις απαγορεύουν τα ρυπογόνα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα

FILE PHOTO: Protests against Germany's "Dieselgate" in front of Germany's Federal Ministry of Transport and Digital Infrastructure where ministers and car executives hold a meeting to agree ways to cut inner-city pollution to try to stave off bans on diesel cars and restore the tarnished reputation of the country's auto industry in Berlin, Germany, August 2, 2017. REUTERS/Hannibal Hanschke/File Photo

Απόφαση της γερμανικής δικαιοσύνης υποχρεώνει την Κολονία και την Βόνη να απαγορεύσουν από το κέντρο τους τα παλαιά ντιζελοκίνητα οχήματα από τον Απρίλιο του 2019, στα πλαίσια της δέσμευσης της κυβέρνησης για βελτίωση της ποιότητας του αέρα.

Μετά την Στουτγάρδη, την Φραγκφούρτη και το Βερολίνο, προστίθενται έτσι στη λίστα άλλες δύο πόλεις στη λίστα που αποφασίζουν να εξαφανίσουν τα οχήματα παλαιάς τεχνολογίας από τους δρόμους που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση.

Στην Κολονία, η απαγόρευση θα ισχύσει για ολόκληρο το κέντρο της πόλης ενώ στη Βόνη θα απαγορευτούν τα παλιά οχήματα από δύο δρόμους, σύμφωνα με την απόφαση που έλαβε το τοπικό διοικητικό δικαστήριο.

Για να αποφευχθούν οι περιορισμοί αυτοί η κυβέρνηση διαπραγματεύεται εδώ και πολλούς μήνες με τις αυτοκινητοβιομηχανίες τρόπους ώστε τα παλαιά ντιζελοκίνητα να καταστούν λιγότερο ρυπογόνα. Παρά τις αρχικές επιφυλάξεις τους, οι εταιρείες Volkswagen και Daimle συμφώνησαν να «αναβαθμίσουν» τα οχήματα αυτά, για παράδειγμα προσθέτοντας τους φίλτρα σωματιδίων, όμως μόνο μέχρι το ποσό των 3.000 ευρώ και μόνο σε λίγες πόλεις που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα ρύπανσης.